آموزش رفع مشکل فیلتر شدن یک سایت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




شاید برای شما هم پیش اومده باشه با رجوع کردن به یک سایت با صفحه فیلترینگ روبه رو شوید. و اما چرا قیلتر؟ خب در این مقاله قصد داریم در رابطه با فیلتر سایت ها و راه های رفع فیلتر نیر صحبت بکنیم. این جمله برای شما آشنا نیست : دسترسی به این سایت امکان‌پذیر نمی‌باشد . البته این هشدار از نوروز سال ۸۹ جای خود را به صفحه پیوندها داد و معرفی سایت‌های مفید جایگزین این عبارت شد اما گذشته از لزوم فیلترینگ یا همان پالایش برخی از سایت‌ها به دلایل مختلف با این حال موضوع فیلتر شدن اشتباهی سایت‌ها یکی از موضوعات مطرح در فضای مجازی است.

البته این هشدار از نوروز سال ۸۹ جای خود را به صفحه پیوندها داد و معرفی سایت‌های مفید جایگزین این عبارت شد اما گذشته از لزوم فیلترینگ یا همان پالایش برخی از سایت‌ها به دلایل مختلف با این حال موضوع فیلتر شدن اشتباهی سایت‌ها یکی از موضوعات مطرح در فضای مجازی است.

به گزارش ایسنا، نفوذ دنیای مجازی به زندگی افراد و گسترش استفاده از اینترنت در سالهای گذشته، زمینه‌ای ایجاد کرد که طیف وسیعی از اطلاعات بدون محدودیت و فراتر از مرزهای جغرافیایی در سراسر دنیا در دسترس کاربران دنیای مجازی قرار گیرد و در سطحی گسترده به یک رسانه ارتباطی و اطلاعاتی تبدیل شود. اکنون به واسطه سهولت انتشار مطالب و اطلاعات در اینترنت و همچنین راحتی دستیابی به انواع مختلف داده ها در وب اعم از متن، صوت و تصویر و داده‌های گرافیکی متنوع، گاه شاهدیم اطلاعات حاوی مطالب مخرب و زیانبار نیز در فضای وب منتشر می‌شود و همین موضوع زمینه سوءاستفاده‌های مختلف را فراهم می آورد.

چرا فیلتر؟

هرزه نگاری‌های جنسی به خصوص در زمینه سوء استفاده از کودکان، ترویج خشونت و فساد، خرید و فروش مواد مخدر و زیانبار، اشاعه اطلاعات خصوصی افراد و سازمانها، استفاده از اطلاعات وب در جهت اهداف تروریستی و صدها مورد از این دست امروزه ایجاب میکند که دسترسی به اینترنت با محدودیت‌هایی همراه باشد که این محدودیت‌ها تنها مربوط به یک کشور نبوده و در کشورهای مختلف جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بحث فیلترینگ در کشورهای مختلف تا جایی پیش رفته است که کشورهایی مانند سوئد، فرانسه و آلمان در قاره اروپا و کشورهایی مانند هند، عربستان، کره جنوبی، مالزی در مجموع آسیا به عنوان بزرگترین قاره دنیا و نیز کانادا دارای گسترده‌ترین میزان تنوع فیلترینگ به شمار می‌روند.

* کدام سایت‌ها فیلتر می‌شوند؟

عمده دلایل فیلتر کردن اینترنت در کشورهای مختلف را می‌توان در چهار عنوان «مسائل سیاسی»، «مسائل اجتماعی»، «مسائل امنیتی» و «مسائل اخلاقی» خلاصه کرد. اما در ایران برای فیلتر کردن سایت‌ها قوانینی وجود دارد که بحث فیلترینگ بر اساس این قوانین شکل می‌گیرد.

زمانی که سیاست‌های کلی شبکه‌های اطلاع‌رسانی رایانه‌یی کشور صادر شد، شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب این قانون که فیلترینگ را هم دربرمی‌گرفت پرداخت و بدین ترتیب قرار بر این شد که کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ یا پالایش سایتها متشکل از نمایندگان صدا و سیما، وزارت اطلاعات و وزارت فرهنگ و ارشاد و وزارت ارتباطات اسامی سایت‌ها و وبگاه‌هایی که باید فیلتر می‌شدند را به ارگان‌های مسوول اعلام کند تا آن‌ها مسوولیت فیلتر کردن این سایت‌ها را برعهده بگیرند.

بر اساس اعلام رسمی انتشار محتوا علیه عفت و اخلاق عمومی، مقدسات اسلامی، امنیت و آسایش عمومی، مقامات و نهادهای دولتی و عمومی از مصادیق فیلترینگ سایتها محسوب می‌شود.

انتشار محتواهایی که برای ارتکاب جرایم رایانه‌یی به کار می‌رود (محتوا مرتبط با جرایم رایانه‌یی)، محتواهای تحریک، ترغیب یا دعوت کننده به ارتکاب جرم ، محتواهای مجرمانه مربوط به امور سمعی و بصری و مالکیت معنوی و محتوای مجرمانه مرتبط با انتخابات مجلس شورای اسلامی از دیگر مصادیق فیلترینگ در ایران به شمار می‌روند و بدین ترتیب سایت‌هایی که این مسائل را مورد توجه قرار ندهند در معرض فیلترینگ قرار خواهند گرفت.

با فیلتر اشتباه سایت چه کنیم؟

با همه این تفاسیر گاه هم پیش می‌آید که سایتی به صورت اشتباهی فیلتر می‌شود و به جای باز شدن صفحه اصلی آن سایت شاهد باز شدن صفحه پیوندها می شویم. البته در همین صفحه هم اشاراتی شده و گفته شده است که اگر سایت موردنظر شما به اشتباه فیلتر شده این موضوع را به نشانه الکترونیکی filter@dci.ir اطلاع رسانی کنید تا این مشکل برطرف شود.

اما اگر سایت خود شما به اشتباه فیلتر شده باشد می توانید نسبت به ثبت آن تارنما (سایت) خود در پایگاه ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی اقدام کنید.

این پایگاه به نشانی www.samandehi.ir برای رفع این مشکل در نظر گرفته شده و متقاضیان رسیدگی به مشکل وب سایت فیلتر شده باید پس از ورود به سایت مذکور، با ارسال یک ای‌میل به نشانی shekayat@dci.ir درخواست خود را مبنی بر رفع فیلترینگ خطاب به “کارگروه تعیین مصادیق پایگاه‌های اینترنتی” اعلام کنند.

در نهایت شخص مسوول تارنما (سایت) باید با مراجعه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محل، فرم درخواست رفع فیلتر خطاب به دبیرخانه کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه قانون جرایم رایانه‌یی (فرم پیوست) را پر کند و پس از احراز هویت شخص، اصل فرم پر شده توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به این مرکز جهت اقدامات بعدی ارسال شود. اطلاع از چگونگی ادامه این روند هم از طریق شماره تلفن‌های ۴-۰۲۱۸۸۸۴۶۹۶۲ قابل پیگیری است.

منبع : ایران وب نیوز




:: برچسب‌ها: اموزش رفع فیلتر ,
:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : benyamin
ت : جمعه 4 بهمن 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

RSS

Powered By
loxblog.Com